Google+
Home » זרקור » הסיפור של: נעמה שיינמן

הסיפור של: נעמה שיינמן

הקורונה הגיעה וזיעזה את חיי.

אחרי מעל לעשור בתחום האומנות כש-5 האחרונות בתחום הקולנוע- פתאום אין עבודה. אין בשביל מה לקום, אין מה לעשות והכל נראה עגמומי מתמיד. לאט לאט מגיעה ההבנה שעליי לעשות שינויי בחיי, אבל מאיפה מתחילים?

אז התחלתי בלכתוב על דף מה הייתי רוצה לעשות, והגעתי למסקנה שעדיין אני רוצה לייצר סיפור. מכאן, ההבנה שהצעד הבא בשבילי הוא עולם הגיימינג – הייתה מיידית. בעולם הקולנוע עסקתי בהפקת המוצרים הנלווים לסרט- טריילר, פוסטר, מאחורי הקלעים וכו'. כך שתפקיד מפיקת משחק היה נשמע מקביל כמעט ב-100 אחוז. אז נכון שהמוצרים הם שונים, אבל עדיין מדובר בשמירה על לוח זמנים הדוק כדי שהמוצר הטוב ביותר יצא בזמן.

שלחתי קורות חיים לכל תפקיד שהיה נראה לי רלוונטי אך לצערי הגיעו רק תשובות שליליות. כבר כמעט התייאשתי לחלוטין עד שבשיטוטיי ברשת הפייסבוק נתקלתי בפוסט של אישה אחת שסיפרה על עולם הגיימינג וכמה הוא מקבל. הגבתי לפוסט בייאוש, כתבתי את כל מה שהיה על ליבי אחרי חודשים של כתית רגליים ולמידה עצמית, מבלי להאמין שמישהו ייתיחס או יגיב. אך היא הגיבה, ואפילו הציעה לעזור לי- זיק של תקווה התגנב לליבי.

כך הכרתי את גיא, מנכ"ל עמותת GameIS  ואת העמותה. והחלטתי להתנדב- גם כדי שאלמד את המקצוע, גם כדי שאכיר אנשים חדשים וגם, כי למה לא להתנדב?

התחלתי להתנדב בתא האירועים ופגשתי אנשים מדהימים כמו גולדי, עמית ומרי שלימדו אותי המון. העבודה מולם עזרה לי להתפתח ודרכי עבודה נכונות יותר בתעשייה אליה אני מנסה להגיע. הדוגמא הכי משמעותית היא ערב הפיץ' השנתי שהפקתי עם גולדי ושם למדתי את תהליך העבודה של משחק וכיצד להנגיש אותו לקהל, לשופטים ואיך אפשר למכור יותר טוב את הרעיון שלך. עשה חשק לייצר משחק משלי.

כחלק מהעבודה בתא האירועים, נתקלתי באירוע ששינה את חיי – פאנל נשים בגיימינג. ראיתי כל כך הרבה נשים מצליחות מדברות על העבודה שלהן בתשוקה וזה היה משהו מיוחד. אחת מהן הציעה לנשים שמאזינות שמגיעות ללא ניסיון ,להציע את עצמן להתמחות כדרך להרחבת ה-skills בקורות החיים. שוב- זיק כזה של תקווה הואר.

אז הלכתי על זה והצעתי את עצמי להתמחות אצל אחת הנשים שדיברנו בפאנל, וזה עבד!

ענת שפרלינג, מנכל"ית ואחת ממקימות חברת Toya, המייצרת משחקים בפלטפורמת Roblox, נתנה לי את ההזדמנות להתמחות כ-Game Producer. במשך 3 חודשים למדתי על הפלטפורמה, המשחקים והחברה. וכמובן – עבדתי קשה מאד. התמסרתי לחלוטין להבנת התפקיד ומה עומד מאחוריו. ואפילו (מרוב התלהבות) התחלתי ללמוד במקביל Game Design. הכל כדי להתמקצע ולהבין לעומק עד כמה שאפשר.

לאחר 3 חודשי התמחות – קיבלתי הצעת עבודה בתפקיד בו התמחיתי וכיום אני עובדת מן המניין. העבודה ב-Toya היא עבודה כייפית, מרגשת ומאתגרת, אני מוקפת אנשים מדהימים שגורמים לי לרצות ליצור, להשיג ולהיות הכי טובה שאני יכולה.

לסיכום, אני מרגישה שההתנדבות ב-GameIs והאנשים בעמותה סייעו רבות לדרך שעברתי. קיבלתי כלים רבים ותמיכה שעזרו לי ללמוד ואפילו להצליח להשיג את המטרה שהצבתי לעצמי.

About Amit Bashari

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*