Home » אירועים » Global Game Jam » גלובאל גיים ג’אם 2012

גלובאל גיים ג’אם 2012


כמדי שנה, בסופ”ש האחרון של ינואר, יתקיים אירוע פיתוח המשחקים הבינלאומי, ה- Global Game Jam 2012.

השנה תשתתפנה באירוע קהילות מכ-200 ערים שונות ברחבי העולם, למרתון פיתוח המשחקים המתיש והמרתק, הקורה בו זמנית בכל רחבי העולם. סרטון הוידאו הזה שהופק ע”י צוות הפקת ה-GGJ העולמי, יכול לתת לכם מושג על מהות האירוע:

השנה עמותת GameIS מקיימת את האירוע בפעם הראשונה בשני מוקדים: באיזור ירושליים בגלריה יפו 23 של בצלאל ובאיזור גוש-דן במרכז למדעים בהרצליה (ז’בוטינסקי 3). האירוע נמשך משישי בבוקר ועד מוצ”ש (27-28.1.2012), כאשר את המשחקים ניתן להגיש עד 48 שעות מיריית הפתיחה. במהלך הסופ”ש נתכנס כדי לשמוע את הרצאת הפתיחה של האירוע, נעבור תדרוך שיחשוף את החוקים והתנאים לפיתוח, שמשתנים משנה לשנה, ואז נתחלק לקבוצות חשיבה ופיתוח עד לסיום האירוע.
האירוע מומלץ בחום! זוהי הזדמנות חד שנתית להשתכשך בחדוות היצירה שלנו.

שימו לב! כדי שנוכל להערך בהתאם, חשוב להרשם לאירוע מראש בלינק זה: http://goo.gl/yZf3J

מסיבות ביטחון מי שלא ירשם לא יוכל להכנס לאירוע בירושלים!

עוד פרטים באתר הבינלאומי של האירוע: www.globalgamejam.org

קצת שאלות ותשובות:

מה צריך להביא לאירוע? יהיה אינטרנט?

אנחנו נדאג לרשת מקומית, אבל כרגיל באירועים כאלה, תמיד יעזור אם יהיה גם רוחב פס פרטי שלכם. הלוקיישנים מכילים שולחנות וכסאות, חשמל וכיוב’. אתם נדרשים להביא מחשבים/לפטופים/טאבלטים/ סביבות פיתוח הדרושות לכם, ובנוסף את כל התוכנות (החוקיות כמובן) והכלים שיכולים לשמש אתכם או אחרים לפיתוח משחקים. דגש מיוחד על כבלים, מתאמים, אמצעי איחסון, רמקולים ומוזיקה, או כל דבר אחר שתוכלו לחשוב עליו שתורם לסביבת עבודה פורייה לכם או לקבוצות אחרות.

כן, איך זה עובד עם הקבוצות באמת?

הפיתוח מתרחש בקבוצות המורכבות מגיים-דיזיינרים, מתכנתים, מעצבים גראפיים, אנשי סאונד, ומפיקים. לפעמים יותר מאשר אחד-מכל-סוג בקבוצה, לפעמים אנשים פועלים ביותר מקבוצה אחת. אפשר להתחלק לקבוצות מראש, אבל ע”פ רוח האירוע, מומלץ שהחלוקה תעשה במקום ולפי החיבור לקונספטים. לרוב אנחנו לא נתקלים במצב שלמישהו אין מה לעשות.

לאיזה פלטפורמה מפתחים את המשחקים?

מה שתרצו, בלבד שניתן לחלוק את זה עם שאר העולם. פלאש, יוניטי, מובייל, PC, פייסבוק, דפדפן… איש איש ויכולותיו. השנה לראשונה האירוע תומך ומזמין אתכם לפתח גם משחקי לוח וקופסא.

אני צריך להיות שם כל הסופ”ש?

טוב, קשה להכריח אתכם, עד כמה שנראה לנו מגניב לישון על שולחנות. הציפייה היחידה מכם היא להגיש את הפרוייקט לאחר 48 שעות, כך שאם אין לכם יכולת להיות באחד המיקומים במשך כל הסופ”ש, זה בסדר. מצד שני, למי שרוצה לחוות את האווירה שאנחנו מדברים עליה – מומלץ ללכת על זה עד הסוף.

מה אוכלים?

מה שתביאו. בהרצליה יש בקרבת מקום מסעדה מזרחית של תחנת הדלק, קניון שבעת הכוכבים, סופר מרקט… הם לא פתוחים רצוף כך שיש מקום להזמין אוכל, קינוחים וכד’. בירושלים האירוע מתקיים במרכז העיר כך שיש גישה לכל מה שפתוח בירושלים בשבת (כלומר – תביאו אוכל מהבית).

יש לי כבר רעיון מוכן, אפשר פשוט לבוא לממש?

כמובן שאפשר, אנחנו זורמים עם כל דבר שגורם למשחקים לראות אור. אבל בתחילת האירוע נקבל נושא ספציפי שמייחד את האירוע השנה, לעיתים יש גם תתי-הנחיות לפי מדינות או רשימת Achievements מאתגרת שיכולה לפלפל את הפיתוח. כדאי מאוד ללכת לפי התימה המוצעת, זה בסופו של דבר גם מה שגורם למשחק שלכם להיות מוערך בעולם.

ולמה אנחנו עושים את כל זה, תזכירו לי?

כי אין לנו עוד הזדמנות על פני השנה לייצר כ-25 משחקים בסופ”ש אחד; כי יוצאים משם משחקים, שהם אמנם קטנים אבל עם יצירתיות נהדרת מאחוריהם; וכי יצרנו כבר רף ציפיות די גבוה מהמוקדים הישראליים, בכל אחת מהשנים האחרונות משחקים משלנו זכו לפופולאריות גדולה בדירוגי האתר העולמי של ה-GGJ.

מעולם לא פיתחתי משחק! אני אמנם יודע לתכנת/לצייר/לכתוב אבל לא פיתחתי משחק

לא נורא! יהיו שם אנשים עם ניסיון ואפילו כאלה שעובדים בפיתוח משחקים ביומיום שלהם, אז אם תמיד חלמת להיכנס לתחום, זו ההזדמנות. קהילת פיתוח המשחקים בישראל מאוד מאוד ידידותית!

About goldy

3 comments

  1. חבל שזה בשבת.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*